Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015

Starbucks «Μικρή ελληνικό πρόβλημα - Mikel

Starbucks Starbucks Corporation έχει τα πήγε εξαιρετικά καλά σε πολλές αγορές του εξωτερικού, αλλά όχι στην Ελλάδα. Γιατί;

Έντονος ανταγωνισμός από τις τοπικές τυχάρπαστο, Mikel Coffee Company.
Ο Mikel φαίνεται να είναι ένας δημοφιλής προορισμός για τους νέους στην Ελλάδα, βοηθώντας την εταιρεία εξάπλωση buzz και να αυξηθεί αλματωδώς, νικώντας Starbucks από ένα μεγάλο περιθώριο. Σε μόλις οκτώ χρόνια, Mikel έχει ανοίξει 84 καταστήματα και ένα άλλο 25 υπό εξέλιξη, ενώ η Starbucks έχει κολλήσει με 30 καταστήματα.
Στη βόρεια πόλη της Θεσσαλονίκης, Mikel έχει ήδη 20 καταστήματα Starbucks και μόνο 4 με ορισμένα καταστήματα Mikel βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο Starbucks.
Η ραγδαία εξάπλωση της νέας αλυσίδας φαίνεται να έχουν βάλει τα Starbucks στην άμυνα, τροφοδοτώντας έναν πόλεμο τιμών που δεν συναντάται σε άλλες αγορές του εξωτερικού.
Όταν επισκέφθηκα για πρώτη φορά ένα κατάστημα Mikel στην οδό Κοραή, Αθήνα τον περασμένο Ιούνιο, είχα την εντύπωση ότι ήταν μια εντοπισμένη αντίγραφο της Starbucks: άνετα καταστήματα σε κεντρικά σημεία, μια ποικιλία από καφέ και χυμό, και καλά εκπαιδευμένους υπαλλήλους. Με μία διαφορά - το χρώμα των στολών ... πράσινο για τα Starbucks και μαύρο για Mikel.
Αυτή η εικόνα άλλαξε δραματικά κατά τη δεύτερη επίσκεψή μου τον περασμένο Αύγουστο, όταν είχα την ευκαιρία να καθίσει με τον Mikel Πρόεδρος Ελευθέριος Κυριακάκης και Διευθυντής Χρύσα Γερολυμάτου, και να συζητήσουν την ιστορία της εταιρείας και το επιχειρηματικό μοντέλο.
Ελευθέριος μεγάλωσε στη Λάρισα, βόρεια Ελληνική πόλη όπου η κατανάλωση καφέ είναι μια καθημερινή τελετουργία στις βαθμολογίες των παραδοσιακά καφενεία και καφετέριες. Αυτό θα μπορούσε ίσως να εξηγήσει συγγένεια του για τα καταστήματα καφέ, η οποία ξεκίνησε από την ηλικία των 16. Μέχρι την ηλικία των 18 Ελευθέριος είχε ανοίξει το πρώτο κατάστημα καφέ του, το δεύτερο του στο 19, ένα μπαρ-κλαμπ, σε 22 - και το πρώτο Mikel στο 26, το οποίο στράφηκε σε μια αλυσίδα δικαιόχρησης από την ηλικία των 31 ετών.
Ελευθέριος «επιχειρηματική εμπειρία με καταστήματα καφέ και κλαμπ μπαρ ρίχνει φως στο επιχειρηματικό μοντέλο Mikel του: δηλαδή, τη διασύνδεση πολλών διαφορετικών παραδοσιακών εννοιών που καταλαμβάνουν διαφορετικές χρονοθυρίδες στο εργάσιμη ημέρα:
Ένα παραδοσιακό καφενείο (καφενείο), το οποίο ανοίγει νωρίς το πρωί και προσφέρει καθίσετε στο καφέ υπηρεσιών σε ένα απλό περιβάλλον?
Ένα παραδοσιακό καφενείο, το οποίο ανοίγει αργότερα το πρωί και προσφέρει καθίσετε στις υπηρεσίες καφέ και χυμό ποτά σε ένα πιο χαλαρό περιβάλλον, υπό τους ήχους απαλής μουσικής?
Το περίπτερο του καφέ, το οποίο προσφέρει καφέ για να πάει?
Και το μπαρ-κλαμπ, το οποίο ανοίγει τις πρώτες πρωινές ώρες το βράδυ και προσφέρει αλκοολούχα ποτά υπό αχνά φώτα και δυνατή μουσική.
Καταστήματα Mikel ανοιχτά 6 το πρωί και κοντά 10πμ. Εξυπηρετούν όλα τα είδη των ποικιλιών καφέ? και προσφέρει 35 τοις εκατό έκπτωση για καφέ για να πάει, σε ένα χάρτινο κύπελλο και όχι ένα φλιτζάνι αφρό, καθώς χρησιμοποιείται για να είναι στις παλιές ημέρες. Φωτισμός και μουσική ρυθμίζεται κατά τη διάρκεια της ημέρας για να ανταποκριθεί στις διαφορετικές πλήθη - και σερβίρουν αλκοολούχα ποτά το βράδυ.
Ελευθέριος εξηγεί περαιτέρω πως το επιχειρηματικό μοντέλο Mikel διαφέρει από εκείνη των Starbucks.
"Starbucks είναι ένα άτομο self-service εμφάνιση", υποστηρίζει. "Η barista εκτελεί κάθε εργασία - λήψη παραγγελιών, την προετοιμασία ποτών, καθώς και τη συλλογή των χρημάτων."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου